Slovníček pojmů
Vážení zákazníci, v této sekci se Vám budeme snažit vysvětlit některé odborné pojmy nebo výklad služeb, které Vám poskytujeme.Pokud budete mít z vlastní zkušenosti nějaký námět či připomínku, budeme rádi, pokud nám ji sdělíte.
|
|
Náhradní díly - Náš servis zabezpečuje náhradní díly (ND) jak pro naše vlastní servisní techniky, dále pro naše servisní partnery v rámci naší Gesce, tak i pro koncové spotřebitele, kteří si je u nás objednají. Obecně ale platí pravidlo: "Kdo si co objedná, to také dostane". Pokud si koncový zákazník objedná něco špatně, je to bohužel nepříjemné, ale servisní středisko s tím už nic neudělá. Od toho je možnost pozvat si technika na odbornou prohlídku do bytu nebo spotřebič přivézt a teprve potom řešit co se má objednat. Zákazník sice ponese náklady za návštěvu technika, ale ušetří daleko více peněz, pokud by se jednalo o jiný díl, než by se domníval nebo pokud by příčina zničení vadného dílu byla jinde a musel by se objednávat ještě další díl.
Toto veškeré riziko je tímto přeneseno na technika, který posoudí také rentabilitu opravy. Co se však týká objednávání ND a zároveň objednání opravy, tak toto zásadně až na pár výjimek viditelných dílů neprovádíme. Jako Autorizované servisní středisko neumíme vyhovět požadavku zákazníka, který si při sjednávání opravy přeje už přivézt nějaký náhradní díl, o kterém se sice v dobré, ale laické víře domnívá, že to tím určitě je. Z velké většiny to tím právě vždy nebývá, je vidět jenom důsledek závady, ale nikoli příčina. (např. pokud se zasekává PGM, není to vada PGM, ale čeká na nějaký povel či zpětnou vazbu). Co potom se zbytečně objednaným náhradním dílem?
Naše Servisní středisko má neustále k dispozici obrátkové díly jako jsou čerpadla, topná tělesa, klínové řemeny, uhlíky motoru, kompresory, kryty výparníku, termostaty, těsnění, dále některé univerzální díly jako jsou hadice apod. Není ale v silách žádného servisu, mít k dispozici všechny díly na všechny značky. A to ani v Záruční době spotřebiče! Od toho jsou Centrální Evropské sklady, kde se soustředí všechny náhradní díly dané značky po celé Evropě. A právě zde se On-Line systémem objednávají potřebné náhradní díly vždy pro určitou konkrétní zakázku a to vždy na základě Sériového nebo Výrobního čísla. Jedná se složitý proces, kde se sbíhají náhradní díly dané značky z celého světa včetně Číny a Turecka, vždy podle příslušné fabriky s finálními výrobky.
Co si servisní středisko objedná, to dostane. Vrátit nelze nic. Dodávky těchto ND však chodí pravidelně, včas a bez sebemenších problémů. Pokud se stane, že ani zde nemají potřebný díl k dispozici, neumíme jej ale objednat jinde, ani jej nedokážeme urgovat a ani penalizovat, jak si spousta zákazníků myslí. Jsme odkázáni počkat, až potřebný ND dorazí. Třeba i měsíc. Pokud by se toto stalo u spotřebiče v Záruční době, vystavíme zákazníkovy doklad s možností na odstoupení od kupní smlouvy.